Pages

Tuesday, February 22, 2011

who is the fu*king GOD wannabe..???



Ada SIAPA lagi yang nak kate AKU bakal masuk neraka sebeb dengar lagu Avenge Sevenfold, Creed dan KAU masuk syurga dengar lagu Rabbani, Raihan, Maher Zain setiap masa..??

Ada SIAPA lagi yang nak kate DIA bakal masuk neraka sebab xbertudung litup dan KAU masuk syurga bertudung belit bagai..??

Ada SIAPA lagi yang nak confermkan AKU masuk neraka sebab berjeans & t-shirt dan DIA masuk syurga sebab berbaju kurung..??

Ada SIAPA lagi yang kafirkan DIA sebab sokong _________  dan Islamkan AKU si penyokong _______ yang selalu berkempen berlandaskan Islam..??

Ada SIAPA lagi yang kafirkan AKU c peguam dan Islamkan DIA c Ustaz..??

Ada SIAPA lagi yang nak muratdkan AKU yang menapak ke consert & gig dan Islamkan DIA yang melangkah ke masjid & ceramah agama..??

Ada SIAPA lagi yang nak kafirkan KAU yang jadi penyanyi dan Islamkan DIA yang kerja kerajaan..??

Ada SIAPA lagi yang nak murtadkan AKU sebab sumbat perut dengan western food dan Islamkan DIA sampai akhir zaman kerana sumbat mulut dengan asyura tapi hati xtau ape tujuan..??

Ada SIAPA lagi nak confermkan KAU masuk neraka melepak berborak dengan bukan muhrim dan DIA bakal ke syurga duduk dalam bilik bersama kaum sejenis mengutuk si anon yang diagak-agak xberiman..??

Ada SIAPA lagi yang nak masukkan KAU ke neraka sebab keluar sambut V-day dan confermkan AKU ke syurga sebab hanya sambut hari ibu,hari bapa, tapi xtahu ape itu maulidur rasul, awal muharam..??

Ada SIAPA lagi nak jadi TUHAN lepas nie..?




Memandangkan SIAPA bukan TUHAN & xkan pernah jadi TUHAN, mana hak dia nak tentukan tempat AKU, DIA & KO..??



9 comments:

MrZuRied said...

erm..ko tuju kat sapa aku xpasti.. tapi ada sesetengah benda yang kita buat boleh membuatkan kita menjerumus kearah yang salah dan betul.. tapi tak ada sapa yang boleh tentukan siapa ke mana.. cuma dengan perbuatan dan gaya seseorang kita boleh lihat apa hasilnya..bukan begitu??

therealme... said...

ya betul..tapi sebelum seseorang 2 mati dan dihisab,sapa kita utk tntukan ke mana dia akan pergi. yg kita tahu apa yang dia buat sekarang mungkin salah d betul. munkin sblm betul2 terhasil yg buruk dia bertaubat @ sebelum terhasil yg baik dia dah berubah . dan sape pula kita yang nak hukum dia sebegitu rupa...???jln terbaik nasihat @ sokongan.bukan jatuhkan hukum bukan...??

MrZuRied said...

betul..kita tak boleh menghakimi ke mana akhirat seseorang. xda sapa yg boleh.. yang boleh hanya mengingati satu sama lain. mcm kes tudung xbertudung pon sama.. cuma kita kenalah menjauhi perkara yang mendatangkan keburukan.

therealme... said...

itulah yang aq cuba sampaikan...xbertujuan nak tuju pd sesiapa..lebih kpd diri sndiri sbnrnya..

RineeReza said...

serious tak suka orang yang macam tu. senang2 dia jer nak cakap siapa masuk syurga dan neraka. tu semua kan kerja Tuhan. so i really like this post. :)

sarah said...

kubur lain-lain.wakakaka....
tak salah nasihatkan orang,tapi dengan cara yang lebih baik dan betul. Bukan dengan menentukan dosa dan pahala orang. Itu semua hak mutlak Maha Pencipta.Allah.

therealme... said...

yes..!!! u're damn right sara..

Lucifer said...

i like this post, I've been condemned in the same way before.

therealme... said...

tq lucifer..we are in the same boat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...