Pages

Friday, April 15, 2011

Pena jiwa marhaen



disaat kau bercumbu dengan dia tanpa ada segan lahir pada jiwa
meneguk kencing setan tanpa tinggalkan sisa
lempias nafsu konon tanda cinta
bunuh jiwa-jiwa baru tanpa rasa sedikit luka
persetan tabii xsekilas fikir dosa
dan kau masih boleh tepis teguran-teguran dia
berkata dengan tinggi suara bernada menghina,
"aku masih muda, mahu kenal nikmat dunia"
"kubur aku dan kau masing-masing yang punya"
"syurga atau neraka tuhan punya atucara"
dan aku pula berkata, xkeji, xjuga suka
"hei, dosa itu nyata"
"hidup nie, bukan ada label bila tarikh luputnya"
"aku yakin ko tahu itu, kenapa paksa aku buka cerita" 
Jika kau punya 'hari ini'  menjadi sejarah untuk esok atau lusa.
 berniat xulang cerita sama dalam sisa hidup seterusnya.

Mungkin mulia disana kau boleh cerita.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...