Pages

Wednesday, August 17, 2011

Kronologi Setiap Yang Bernyawa


derap kaki aku sederhana menuju bangku itu. mata-mata asing yang mengekori aku buat tak endah. aku masih bershades gelap walau matahari kian segan memancarkan sinarnya. biar terpantul aib yang mengeji dan baik yang memuji melalui cermin itu. setelah duduk melepaskan lelah sambil menguis-nguis pasir bumi, mata dihalakan kedepan menghadap laut dan berharap dipesisir sebelah sana ada yang sudi mengukir nama aku dipasir putih. merelakan ombak menyebarkan rasa cinta dan bukannya simbolik penghapus memori. seketika kemudian bahuku disentuh dia. dia yang salamnya aku sambut sekadar dalam hati tanpa menoleh. dan dia kemudiannya bercerita tentang langit. cerita yang aku perlu dengar. cerita yang bukan sentiasa tentang sinar. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...